Re-formy to cykl rzeźb autorstwa Łukasza Mamicy, poprzez które artysta podejmuje dialog z odbiorcą na temat tego, co w życiu istotne. Przekształcając w charakterystyczny dla siebie sposób formy znanych obiektów, nadaje im nowy, głębszy wymiar. Szczególną wagę przywiązuje do zagadnień związanych z relacją człowieka ze środowiskiem naturalnym. Już sama materia Re-form — przetopione w hutniczym piecu aluminiowe puszki, zbierane przez artystę podczas rowerowych podróży w przydrożnych rowach — wskazuje na problem marnotrawienia cennych zasobów.
Re-formy, które autor niekiedy określa mianem meta(l)for, stają się nośnikami znaczeń wykraczających poza czysto estetyczny odbiór dzieła. Towarzyszą im krótkie animacje, wprowadzające widza w świat skojarzeń i odniesień artysty. Faktura rzeźb sprawia, że odbijające się od nich światło tworzy ulotne, zmienne w zależności od pory dnia refleksy, pozostawiając przestrzeń dla wielorakich interpretacji.
Rzeźba Cena Mody, która dała tytuł całej wystawie Re-form prezentowanej w Muzeum Rzeźby Alfonsa Karnego, stawia pytanie o granice wykorzystywania zwierząt w imię ludzkich potrzeb i oczekiwań.
Re-formy to nie tylko obiekty artystyczne, ale również głos w dyskusji o konieczności przemyślenia — i zmiany — naszego stosunku do świata. Łukasz Mamica, posługując się językiem sztuki, stawia szereg fundamentalnych, często trudnych pytań, które na co dzień skłonni jesteśmy odsuwać na dalszy plan.